Svinesund x 2

Halloj!

Då är helgen snart över. Snart måndag igen! Pust!
Min helg har varit jätte bra. Vi fick nästan shoppat alla julklappar! Yey! Har 2 klappar kvar men det
fixar jag i veckan.
I fredags var det fläskfile med pommes och svamp sås! Jumi!
Sen såg vi världens bästa film! Min favo! Liar Liar. Jim Carrey är bara bäst.

Kommer ihåg när jag och Jennie var mindre och vi kunde typ alla repliker från Ace Ventura och Liar Liar :)
Goa minnen det ;)

Sen i lördags var det upp tidigt och körde till Svinesund. Det tar ungefär en timme och komma dit sen var vi där i 7! timmar och shoppade både klappar mat och lite kläder till oss själva :)
Våra fötter höll på och döda oss sen! Trötta som bara den åkte vi hem i en full proppad bil :)
Jätte nöjda men sen var det så typiskt att jag hittade en tröja som jag ville ha men hoppade över för vi skulle hem. Det var en sånn tröja man inte kan släppa för man verkligen ville ha den! :)
SÅ imorse så fick jag tjata och muta Piere lite så lät han mig åka :) hehe
SÅ jag fick med mig Frida(snällt av henne) så jag har varit där idag igen :) 20 mil för en tröja liksom! :) hahah
Men det var det värt ;)

Så nu är jag super nöjd med helgen förtom att jag skulle jul pyntat idag men kvällen är inte slut än! 

Fast det har varit en ganska hemsk grej som hände men det gick bra i alla fall :)
När vi var på väg hem idag så låg jag i 120 på motorvägen som är ganska vanligt fast det är 100 här i Norge.
Ligger där och kör i godan ro och så plötsligt så börjar det blinka blått bakom mig och och så slår han på hel ljuset fabror polisen och jag trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen!
Så kom han fram till bilen med ficklampa och lyste in i baksätet som om vi var några brottslingar!
Jag skakade som bara den när han kom fram utan och säga hej eller nått och såg svin sur ut :(
Jag spelade ur dum och bara Oj körde jag för fort :( hehe
Så jag fick bara en varning av sure gubben men sjukt lugnt jag körde sen. 95 hela vägen hem :) hehe

Hoppas ni med har haft en bra helg :)

Nä nu ska jag hitta min adventstake gris och tända första ljuset :)

Lite bilder på andra grisen ;) och moi! Ska försöka hitta en bild på adventsljustaken :)

Kramar!  Förresten så är bekväma skor A och O på en hel shopping dag ;)


 

Kommentarer
Postat av: mi

hej söta, nu har jag uppdaterat. Undrar bara lite vad pierre gör på bilden, det ser inte riktigt ut som honom. hihi Puss

2009-11-30 @ 12:47:41
URL: http://tallulla.blogg.se/
Postat av: Lina

Fick igår veta av dina föräldrar att du skaffat blogg, så den måsta man såklart följa:) Va fin den nya frisyren blev och vilken söt liten mage du fått:) Kram Lina

2009-12-03 @ 11:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0