Permisjon ;)

Hesjan:)

Nu har jag permisjon som det heter på norska :) hahaha
Jag har alltså börjat min mamma ledighet. Känns lite knäppt när jag inte är mamma än men det kommer snart :)
Hoppas jag!
1 Maj är det satt som datum men det där vet man ju aldrig men min mamma fick mig samma dag som beräknad så hoppas det är ärftligt ;)
Dagarna känns långa nu när man inte har nått o göra egentligen fast skönt o slippa passa tider till jobb o så.
I helgen har det varit underbart vår väder och det är det nu med så i lördags var vi med Frida o Erik och Fridas lillebror Daniel på badhus på dagen sen ett tappert försök till och grilla på kvällen fast det gick inte så bra :) hihi
Visa som jag inte tänker namnge visste inte att man måste låta tändvätskan sjunka in i ca 20 min innan man tänder på så det blev grillspett i ugnen och potatissallad(hemmagjord)! Mums ändå!

Sen igår gjorde jag och Pierre ett försök och laga punka på vagnen som vi fick men efter två lagningar och det fortfarande blir platt hjulet så får vi nog köpa ny slang. Men vi försökte i alla fall :)

Vad skoj att ni gilla bilderna föresten :) Vi tänkte gå till fotograf först men sen kostade det 2500. Lite mycket pengar nu när man har annat man måste ha.

Nu är det bara 2 veckor och 4 dagar kvar tills bebisen kommer och som ni vet så har vi inte tagit reda på kön men vi har två namn på båda könen som vi har tänkt :)
Vore skoj och veta vad ni tycker :)
På flicka har vi Evelyn eller Gloria och på pojke Kasper eller Loui :)
Men sen kanske bebisen vi får inte passar in på något så om ni har några ideer på namn ni vill dela med er så får ni gärna skriva det ;) Jag är öppen för förslag!

Sen har jag varit hos läkarn i dag för barnmorskan hade inte tid så jag fick gå på koll hos min läkare i stället.
Jag tycker verkligen om henne. Det känns jätte bra för det har man verkligen inte alltid tur med och få en bra läkare. Allt var bra med mig och bebisen i alla fall och bebsien ligger med huvudet fixerat eller vad man säger :)
Så nu är det fritt fram :)

Ja sen har vi invigt ballkongen :) Vi får eftermiddagsol fram till sex ungefär så det är sjukt härligt och sitta där o bara njuta!

Sen ska vi till Strömstad på torsdag för bilen ska besiktigas och så passar vi på och handla mat! Billigt!
Sen är det nog inte så mycket mer nu. Förutom att jag saknar alla där hemma och det hade ju varit kul och åka hem men det känns lite väl riskit just nu :) Vill ju inte föda på motorvägen eller nått sånt :)
Man vet ju aldrig när det blir nu för från och med i lördags så kan det ju hända när som helst för bebisen är ju klar om man kan säga så :)

Så lite bilder från i helgen! Första mjukglassen på Akerbrygga bland annat sen cyklade vi en runda i söndags :)

Frida, Erik och Daniel på badhuset :) Sjukt kul men undervattenskamera :)

Lätt som en fjäder i vattnet :) hihi

Daniel, Erik och Pierre kör buss kanske ? hahha

Här brinner det lite :)

Ehm inte här och inte sen heller ;)

När vi var mäta och glada lekte vi lite med hellikoptrarna :)

Softis(mjuklass på norska) doppad i choklad tog Frida och Erik :)

Vi tog med strössel :) hehe


Då skriver jag snart igen :)

Soliga vårkramar!

Kommentarer
Postat av: Frida

Heeey storbloggarn:) Sitter hær på jobbet å kænner mig lite ensam nær du inte ær på plats! Hoppas du får sova ordentligt och har lagom mycket att gøra på dagarna. Det var mysitg i helgen, å Daniel var nøjd. Æven om jag var lite "mensig" i humøret:) Men det børjar gå øver nu som tur ær. Jag å Eric røstar før Loui! Om det nu blir en gutt:) Celine ær fint tjejnamn tycker jag! Kramisar

2010-04-14 @ 09:46:28
Postat av: Lina

Å va roligt att du har skrivit lite! Jätte fina bilder ni tagit i förra inlägget! Nästan så man sjäv blir lite pirrig i magen nu när det börjar dra ihop sig;) Tycker att Kasper hade varit fint namn och passat ihop med er jätte bra! Ta hand om er och ha det så bra! Kram kram Lina

2010-04-14 @ 16:25:51
Postat av: jennie

hej älsklingen!! åhh bara två veckor kvar. HELT fantastiskt önskar bara att jag kunnat vara mer delaktig :( vad tusan gör du i Norge, flytta hem med er hit till mig i malmö NUUU :) Jag röstar på TORE :P så gulligt och jag hörde en liten kille som hette Loke skit häftigt, men era namn var ju hur fina som helst. Jag tror ju att det blir en liten kille så tjej namn behövs ju inte :) men om det nu trots allt skulle bli en liten flicka så är Aurora ett fint namn KRAM på er jag tänke på dig varje dag!!

2010-04-14 @ 22:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0